Wednesday 6 March 2013

توی ابر ۱۶ اسفند ۹۱

توی ابر

(۱۶ اسفند ۹۱)


صبح که چه عرض کنم، لنگ ظهر از خواب بیدار می‌شوم، انگار سر بام دارند پنبه می‌زنند و آسمان گم شده است پشت دانه‌های درشت در پرواز، دارد برف می‌آید، گمان می‌کنم خیال است، پلک می‌زنم چند بار، می‌بینم که نه، آسمان گویی سر شوخی دارد و خیلی پی‌گیر دارد برف می‌آید. حوصله‌ام از زمستان سر رفته، دلم برف نمی‌خواهد، آفتاب می‌خواهم، هوای گرم و تی‌شرت، ولی چه می‌شود کرد، مثل هزار و یک چیز دیگر که نمی‌شود کاریش کرد سعی می‌کنم زیبا ببینم‌اش. از جایم بلند می‌شوم و می‌روم پای پنجره و محو تماشای دشت پیش رو می‌شوم که رفته است زیر کشت برف.
چند ساعت بعد، برف بند می‌آید و ابر چون عروسی سپید پوش می‌رود پشت کوه و دامنش با هزار عشوه‌گری، هزار چین و شکن، پشت سر‌اش از پله‌های آسمان می‌رود بالا.
قیصر دوباره آمده است برای درس گرفتن و امروز نوبت ریاضی است، وارد که می‌شود یک دست‌اش توی گچ است، معلوم نیست داشته چه آتشی می‌سوزانده که زده است دستش را برای بار نمی‌دانم چندم ناقص کرده. کتاب و دفتر را پهن می‌کنیم روی میز ناهارخوری و شروع می‌کنم به درس دادن و اصلاً حواسم نیست کدام دست‌اش شکسته است و این بچه چپ دست است یا راست دست. نیم ساعتی جواب سوال‌ها را دیکته می‌کند و من می‌نویسم، بعد آن وسطها می‌گوید «بده این یکی رو خودم می‌نویسم»، جواب می‌دهم «نمی‌خواد، خیلی دس‌خطت خوبه، با دست گچ گرفته می‌خوای بنویسی؟» می‌خندد و می‌گوید «من که با اون یکی می‌نویسم» و تازه دو زاری‌ام می‌افتد که چه ناجور سرم گیر کرده است توی ابر امروز.



پیوست: Raein و Til Enda از Olafur Arnalds:
و

9 comments:

  1. آخییییییییییییییی! اینجا برف نیومد!والا دیگه یادمون نمیاد برف به چی می گن! قدیما این نبود که تازه بربری بود دو زار!( مثل این پیرزنای تو اتوبوس!:دی)
    حالا من در عین ناباوری دوست دارم بمونه زمستون یکم دیگه! هوا هم سرد شه برفم بیاد! خودمم از این قضیه تعجب کردم کلییییییییی!
    بله آقا همچین زمونه ایه! :)) :*:*

    ReplyDelete
    Replies
    1. =))
      پیر زن :))‌:*
      کل زمستون بیاد سمت شما این‌جا بهار شه
      :)) :*

      Delete
    2. :)) :D :X >:D<

      Delete
  2. خب خب خب .. تا لنگ ظهر می خوابی ؟ .. دوات پیش خودمه .. از فردا وقتی اول صبح یه پارچ آب خالی کردم روت دیگه کم کم این خواب خرگوشی از سرت می پره ..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. برو بچه پررو تو که کلاً خوابی :))

      Delete
  3. 1-معلومه اخبار سکه و ارز و ... خوب پیگیری می کنی، چون خط اول باسد عرض باشه نه ارز =)
    2-قیصر عالی بود کارش

    ReplyDelete
    Replies
    1. و این‌گونه املای فاجعه‌ی من دوباره مایه‌ی آبروریزی شد :))
      مرسی :*
      در کل این قیصر ما پدیده‌ی جالبیه :D

      Delete
  4. این جا هم برف اومد، شدیدتر و بیشتر و بهتر
    منم دوس دارم زمستون بره، ولی نمیشه تو بهار، با یه آفتاب بهاری و یه نسیم بهاری، برف بیاد و آسمون بنفش باشه؟
    نمیشه؟
    از برف خوشم میاد، کاریش نمیشه کرد، هنوزم حس خوب "فردا تعطیله!" رو بهم میده.
    :))))
    :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. واللا منم برف دوست دارم ولی دیگه جونِ تحمل هوای ابری و خاکستری رو ندارم
      :*
      آسمون بهار رو هم برات بنفش رنگ می‌زنیم :*

      Delete