Saturday 4 August 2012

کنسرتو دی آرانخوئز (۱۴ مرداد ۹۱)


کنسرتو دی آرانخوئز

(۱۴ مرداد ۹۱)


این روزها شده‌ام انبانی از تردیدها، یاس‌ها، امیدها، این روز‌ها پُرام از تلخی لبخندی در سطح صاف و سیقلی آینه، این روزها آسمان سر صبح هم کدر است و خیابان‌هایش خالی، این روز‌ها نور خورشید هم خاک گرفته است و دلگیر.
در این غروبِ راکد غم‌افزا، به امید رهایی از این احساس، هم‌آواز با تکرار آداژیوی کنسرتو دی‌ آرانخوئز با خودم تکرار می‌کنم،

«چند بار امید بستی و دام برنهادی
تا دستی یاری دهنده، کلامی مهرآمیز، نوازشی یا گوشی شنوا بیابی
چند بار دامت را تهی یافتی
از پای منشین
آماده شو که دیگر بار و دیگر بار دام باز گستری»
(سکوت سرشار از ناگفته‌هاست، مارگوت بیگل، ترجمه‌ی آزاد احمد شاملو)

این هم لینک آداژیوی کنسرتو دی‌ آرانخوئز با اجرای نارسیسو یپز:
http://www.youtube.com/watch?v=RxwceLlaODM


پیوست: نیم ساعت بعد، راه حل درمانی نهایی، دوش آب سرد، یک ماگ نسکافه‌ی غلیظ و تلخ و رقص و رقص. عوارض جانبی، انقدر عرق می‌کنید که باید یک بار دیگر دوش بگیرید.

9 comments:

  1. تبدیل یک هویی از آداجیو به آلگرو را از درگاه ایزد منان برایت خواستارم:دی
    راجع به این اجرای یپس هم عرض کنم که بی شرف عوضی خیلییییییییییییییی خوب می زنه! اشک آدم درمیاد انقد شاخه! وای وای!

    ReplyDelete
  2. مرسی :) آلگرو رو رد کردم به آلگرو مولتو رسیدم :)))
    کلاً اجراهای یپز شاهکارن، همیشه و همه‌جا (اجراهاش از کارای باخ که قابل توصیف نیستن حتی) :) اون تیکه که راسکودا داره، هیچ باری نبوده که این قطعه رو گوش بدم و اون تیکه از خود بی خود نشم.

    ReplyDelete
  3. :)))))
    اوهوم :)

    ReplyDelete
  4. خواهش می‌کنم شایان جان :)

    ReplyDelete
  5. قهوه، آداجو، رقص؟ ترکیب عجیبیه، دست کم آخریش نمی خونه با بقیه
    بوووس

    ReplyDelete
  6. ببین آداجیو اول بود، بعد رفتم دوش گرفتم، برگشتم، نسکافه خوردم و به تدریج افتادم رو دوره رقص (شدم آلگرو مولتو) :))

    ReplyDelete
  7. همیشه آلگرو باشی
    اون هم از گونه مولتوش
    :)
    بوووس

    ReplyDelete