Wednesday 26 December 2012

ملال ۵ دی ۹۱


ملال

(۵ دی ۹۱)

تخت‌خواب اتاقم، چیزی است میان تخت و کاناپه، نه آن‌قدر پهن است که تخت عادی باشد نه آن‌قدر باریک که بشود گفت کاناپه است، رویش یک رو تختی آبی سیر با چهارخانه‌های درشت زرد و قرمز انداخته‌ام، چهار کوسن، دوتا با روکشی شبیه جاجیم و دوتا با طرح فیل‌هایی هندی که در پس زمینه‌ای زرشکی با وقار، بی آن‌که حتی پلک بزنند بین گل‌های درشت سبز و سرخ ایستاده‌اند و کنار این‌ها سگ عروسکی‌ام پخش است روی تخت که چشم‌هایش لای کاکل آشفته‌اش گم شده.
روز‌هایی که آسمان یک سردی ساکن دارد و بیرون پنجره یک آبی ملول که به خاکستری می‌زند هوا را پر کرده و رفته تا کوه و من هم کمکی دلم گرفته، سرما هم خورده‌ام، روی این تخت-کاناپه‌ی اتاق، مچاله می‌شوم توی خودم، تکیه می‌دهم به دیوار پشت تخت که لوله‌های گرم بخاری‌های ساختمان از توی‌اش می‌گذرد و خودم را می‌سپارم به گرمای فراگیری که از توی دیوار می‌خزد روی تنم و دست‌هایش حلقه می‌شود دور کمرم و هم‌این‌طور که از بین چشم‌های نیمه‌بازم خیره شده‌ام به طرح آبی کوه، حل می‌شوم توی این حجمِ گرمِ مهربان و بعد، آرام، جریان تب‌دار هوا از لای لب‌هایم می‌خزد بیرون و من را از من فصل می‌کند.

20 comments:

  1. سرما خوردی مادر؟ عسل رو با آب نارنج و آب ولرم قاطی کن بخور روزی دو سه تا. یه پا پنی‌سیلینه!

    ReplyDelete
  2. سرما خوردی اساسی :))
    بوووس

    ReplyDelete
  3. >:D<>:D<>:D<
    درد و بلات به جونم مادر :)) :*:*

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))
      قربونت خان جون :)) :*
      >:D< >:D< >:D<

      Delete
  4. عجب...چه تصوير سازي خوشكلي از سرما خوردن و متوسل شدن به آغوش بخاري:)))
    ولي چاره اين حس ملال آور يه پني سيلين و چهار تا كلد استاپه
    اميدوارم بهتر شي...
    بوسسسسسسس

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D
      کلد استاپ خوردم، پنی‌سیلین هم ضرورت نداره فعلاً
      و مرسی بابت توصیه‌های پزشکی :))

      Delete
  5. عجب تخت شاهانه ای وارتان :) ترکیب رنگشو خیلی دوست دارم
    شاهانه از این نظر که که رنگ های زرشکی (ارغوانی) داره ;-p

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D
      هوممم، شاهانه هم توصیف خوبیه براش :D

      Delete
  6. مطمئنی به اون چیزی که پشتت رو بهش تکیه میدی لوله های بخاری داخل دیوار نیست و بی افته که از پشت بغلت کرده؟
    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) یعنی من این بی‌اف موهوم که تو می‌گی رو پیدا کنم لهش کردم چون فقط تو می‌بینیش

      Delete
  7. مثل همیشه،حرف نداشت واقعا

    ReplyDelete
  8. امیدوارم این تخت روزی دو نفره بشه!! :-)

    ReplyDelete
  9. منم آرزوي يوسف رو برات دارم...اميدوارم اگرچه يافتن يه عشق پاك كمه ولي تو به كمياب ها دست پيدا كني:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) مرسی سامان جان
      هرچند مفهوم «عشق پاک» برام سواله :)

      Delete