Saturday 6 October 2012

و ساعت از حرکت می‌ایستاد (۱۴ مهر ۹۱)


و ساعت از حرکت می‌ایستاد

(۱۴ مهر ۹۱)

نشسته‌ایم در آن کافه‌ي خوب، در آن کافه‌ی مهربان. از این در و آن در می‌گوییم و خورشید نرم پشت سرت در قاب پنجره پایین می‌رود و من تو را نگاه می‌کنم. گوشیت زنگ می‌زند، جواب می‌دهی و من تو را نگاه می‌کنم. در میانه‌ی گفت‌وگوی کوتاهت، سرت را لحظه‌ای بلند می‌کنی و نگاهت با نگاهم می‌آمیزد، صورتت می‌شکفد و من تو را نگاه می‌کنم. سرت که پایین است، می‌دانم که می‌دانی که دارم نگاهت می‌کنم، لبخند می‌زنی و ساعت از حرکت می‌ایستد.
نشسته‌ایم در آن کافه‌ی خوب، در آن کافه‌ی مهربان. از این در و آن در می‌گوییم و برای لحظه‌ای روی چهارخانه‌های سیاه و سفید رومیزی دستت را می‌گیرم. گرم است، به گرمی سیب در آفتاب تابستان، و نرم است، به نرمی ابر در خنکای بهار. زیر چشمی نگاهت می‌کنم، لبخند می‌زنی و ساعت از حرکت می‌ایستد.
فردایش که صحبت می‌کنیم، می‌گویی نه ساعت! نُه ساعت کنار هم بودیم و من باورم نمی‌شود، چون برای من چهارشنبه شده است پارادوکسی در مفهوم زمان، چون کوتاه بود به اندازه‌ی بر هم خوردن بال یک پروانه و پر بود از لحظاتی به این وسعت. چهارشنبه، از مفهوم زمان خالی است.

9 comments:

  1. سلام
    بسیار زیبا بسیار بسیار زیبا.

    ReplyDelete
  2. سلام
    بی نهایت از محبت و توجه شما سپاسگزارم.

    ReplyDelete
  3. خیلی خوشگله پستت
    و از اون خوشگلتر
    احساساتتیه که واژه ها تمام و کمال
    نمیتونن اونها رو بیا کنن

    ReplyDelete
    Replies
    1. مرسی :)
      و آره واقعاً بعضی حس‌ها، بعضی لحظه‌ها در کلمات جا نمی‌شن :)

      Delete
  4. خب خب .. می بینم میری توی کافه چشم تو چشم پسر مردم میشی .. خجالت هم که نمی کشی .. حالا بذار وقتی به بابات گفتم پارادوکس زمانو با گوشت و پوستت احساس می کنی :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) کوفت
      بیا بگو، احتمالاً بهت می‌گه «پ بگو چهارشنبه کجا رفته بود انقد خوش‌حال و خوجسته برگشت خونه :)))»

      راستی خدا خیرت بده فقط گفتی چش تو چش از تو توقع بیش‌تر از اینا می‌رفت :))))

      Delete
    2. :))) .. دیگه دیدم خانواده رد میشه اینجا نخواستم جلوترشو بگم، وگرنه من که می دونم 9 ماه دیگه باید با یه دسته گل بیایم تو این وبلاگ :))

      Delete
    3. حسین!!! بترکییییییی که سر سوزنی حیا نداری :)))))
      :)))))))

      Delete