Tuesday 25 June 2013

دردِ دل‌تنگی ۳ تیر ۹۲

دردِ دل‌تنگی

(۳ تیر ۹۲)

یک سریالی هست به اسم Big Bang Theory از این سیت‌کام‌های با نمک آمریکایی است، شخصیتی دارد به اسم Sheldon Cooper، که نِرد است (خوره‌ی علم و دانش و تکنولوژی) حسابی و چون جهان‌اش با جهان آدم‌های عادی فاصله دارد، البته با افزودن مایه‌ی طنز، کلی دل ملت را شاد می‌کند. توی یکی از قسمت‌ها این جناب نابغه پرنده‌ای می‌آید توی خانه‌اش، که اول حضرت والا از پرنده می‌ترسد، بعد کلی از حضورش کیفور می‌شود، بعد یک‌هو پرنده می‌گذارد و هم‌آن‌طور که بی‌دلیل آمده بود، بی‌دلیل می‌رود و شلدنِ وامانده و غمگین دم پنجره می‌ایستد و داد می‌زند:
«پرنده‌ی احمق، برگرد می‌خوام دوست داشته باشم»
چرا این‌ها را نوشتم، چون حکایت بسیاری دوستان و شاید گاهی خودم است با «دوست داشتن‌ها»یمان. وقتی از این‌که کسی رفته است، کسی که بی‌دلیل آمده بود، خیلی دلتان گرفت،  این سکانس سریال را به یاد بیاورید (البته اگر دیده باشید و لحن شلدن را تجسم کنید اثرش بیش‌تر می‌شود)
اول کمی می‌خندید و نفس خندیدن به درد، اثر درد را تقلیل می‌دهد، بعد می‌فهمید که این برخورد چه‌قدر بی‌معنا است، پرنده‌ای که بی‌دلیل آمده و بی‌دلیل هم رفته و پیوند احساسی‌تان در حد یک خیال بوده، جای این‌همه دل‌تنگی ندارد.

پیوست: بازی‌گر نقش شلدن (Jim Parsons) گی است، بسیار هم قیافه‌اش دوست داشتنی است این موجود.

4 comments:

  1. سلام وارطان عزیز
    فک کنم یکی از آرزوهای ناکامم این باشه که بتونم توی پیجت کامنت بذارم برات !
    باور کن باید یه کلاس توجیهی اکابر برای من بذاری ! فکر کبر سن ّ منو بکن آخه ! اصلا یه بار اومدم عضو بشم سر از followers در آوردم !!
    خلاصه وقتی میام اینجا حدسم بر اینه که از وارطان خطاب کردنت منو شناسایی کنی وگرنه حتی جایی برای ثبت مشخصات هم نیست (یا لااقل من اینطور تصور میکنم !) پلیز هلپ می !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام الهام جان
      هم‌این که می‌آی و می‌خونی لطف می‌کنی عزیزم
      الان که اسمت هم اومده برای کامنت و بله از روی وارطان گفتنت می‌شناسمت عزیزم، کلی هم هر بار از کامنت‌هات خوش‌حال می‌شم
      امکان وارد کردن مشخصات هست البته
      یک جایی هست که نوشته
      replay as
      بعد جلوش یک کادر هست
      توی اون کادر می‌تونی گزینه‌ی
      name/url
      رو انتخاب کنی، بعد کافی اسمت رو به فارسی یا انگلیسی تایپ کنی اون‌جا اگر دوست داشتی، آدرس بلاگت رو هم وارد کنی که دیگرانی که کامنتت رو می‌بینن بتونن به بلاگت سر بزنن
      امیدوارم مفید باشه اینا که گفتم :*
      بازم ممنون که می‌خونی

      Delete
    2. سلام وارطان نازنین و ممنون از اینکه وقت گذاشتی و پاسخ دادی . من نیز به همین شیوه ای که ذکر کردی عمل میکردم اما مشکل اینجاست که در قسمت مربوطه امکان نایپ نام و نشانی وجود نداشت . تا اینکه متوجه شدم پیج شما با سیستم آی پد همخوانی ندارد ! بنابراین با لپ تاپ راحت میتوانم وارد وبلاگتان شوم و بنویسم ولی از طریق تبلت این امکان وجود ندارد . به هر حال ممنون از راهنمائیت دوست من

      Delete
    3. خواهش می‌کنم عزیزم :*

      Delete