Saturday 4 August 2012

که رمز ماست ایستاده مردن


که رمز ماست ایستاده مردن 

سری میان دست تو بریده
نگاه من به ساعت پوکیده
و شعرهای غمگین و عاصی
و گرگ خسته کز تفنگ نترسیده
 به شبهه‌های من به اصل هستی
به بغض بی‌کسیت وقت مستی
وحسرت تو را و بو کشیدن
و عمق فاجعه: تو را ندیدن
رگی که سرنوشتش انسداد است
و جرم تو که داد پیش باد است
همیشه انتهای قصه تلخ است
و شاعری که حکم‌اش ارتداد است

خدای خوب و خوابِ تو کتابم
منی خشک روی تخت خوابم
خدای خوبِ خشم و قتل و فتوا
و گریه های من به شعر یغما
مرا بخوان به کاکتوس ماندن
بمان کنار من که شعر خواندن
کنار تو به عهد با کویری
که رمز ماست ایستاده مردن
که رمز ماست ایستاده مردن

بگو حدیث ما حدیث خون بود
شرارتی که ناشی از جنون بود
بگو چگونه ما واندادیم
بگو که مردیم و ایستادیم

خدای خوب و خوابِ تو کتابم
منی خشک روی تخت خوابم
خدای خوبِخشم و قتل و فتوا
و گریه های من به شعر یغما
مرا بخوان به کاکتوس  ماندن
بمان کنار من که شعر خواندن
کنار تو به عهد با کویری
که رمز ماست ایستاده مردن
که رمز ماست ایستاده مردن
که رمز ماست ایستاده مردن
که رمز ماست ایستاده مردن
که رمز ماست ایستاده مردن

6 comments:

  1. وبلاگت رو دوست دارم. مرسی که به من هم سر زدی. دو تا از نوشته هات رو بی نهایت دوست داشتم. یکی نمایه و بیشه زار پیش رو. سبک نوشتنت قشنگه و کاملا مشخصه که برای نوشته هات فکر میکنی.

    ReplyDelete
  2. مرسی روزبه جان، ممنون بابت نگاه مهربان و تشویق‌آمیزت.

    ReplyDelete
  3. وارتان خدا منو ببخشه که تو رو به جای اینکه توی لیست بلاگرولم اضافه کنم، اشتباهی به لیست وبلاگهایی که دنبال میکنم افزودم و از پست دوم وبلاگت به اینور، خیال می کردم هیچی ننوشتی! میدونی کجا بیشتر شرمنده میشم؟ وقتی میبینم که تو بدون هیچ چشمداشت و فکر بدی به من سر زدی و کامنت دادی! من واقعاً متاسفم پسر
    بوووس
    راستی دیگه مطمئن شدم که تو بلاگ رولم ادت کردم

    ReplyDelete
  4. بی خیال بابا :)) من وبلاگتو دوست دارم، برای اینه که می‌آم و سر می‌زنم و از حرف زدن باهات لذت می‌برم برا اینه که کامنت می‌ذارم.
    بعدم کجا بدون چشم داشت؟!‌ کلی موسیقی خوب به پلی‌لیستم اضافه کردی ؛)

    ReplyDelete